Dünya çapında en yaygın ve en sinsi bağımlılık sigara bağımlılığı. Sinsi diyorum çünkü kullananlar onu çok ölümcül ya da çok tehlikeli olarak görmeyebiliyorlar. Hatta ona bir bağımlılık değilde, alışkanlık olarak bakanlar var.
Sigara bağımlılığı nikotine olan bir bağımlılıktır. Bırakma niyetinde olan bir çok insanın birçok kaygı ve endişeyle, başarısızlık korkusuyla savrulduğunu görebilmekteyiz.
Birçoğumuzun bildiği üzere bağımlılıklar çok büyük oranda zihinseldir. Zihinsel bir tutum ve kabulle başlayan bağımlılık sonrasında biyolojik alt yapısını oluşturur. Zihinsel bir tutum ve kabulle başlayan bağımlılık bir yine aynı yol izlenerek bırakılabilir.
Hipnoterapi ile sigarayı bırakmada 3 ana yol izliyoruz. Kişinin sigarayla arasında ki zihinsel tutumu ortaya çıkardıktan sonra
- Kişinin sigaradan kurtulma noktasında ki kaygı ve endişelerini gidermek
- Sigarayı bırakmakla ilgili motivasyonlarını artırıp güçlendirmek
- Sigarasız temiz ve sağlıklı bir yaşamla ilgili kişinin bilinçaltı zihnini programlamak
Bu aşamalardan geçen kişi büyük oranda sigaraya karşı artık rahattır. Doğal ve güçlü bir oto kontrolü ortaya koyabilmektedir. Bir anlamda bağımlılığı zihninde bitirmiştir.
Hipnoterapinin Sigarayı Bırakma Başarısı Nereden Gelir?
İnsanların sigaraya başlamalarının “hipnoz”la (hipnotik etkilenimlerle) olduğu gerçeğinden… Hipnoterapi yine aynı yolu kullanarak kişiyi sigaradan uzaklaştırır.
Başka bir deyişle Hipnoterapi, alışkanlığı başlatan ve geliştiren süreci bir anlamda geri sarar.
Bu kısmı biraz açalım.
Kimse ağzında sigarayla doğmuyor. Bu öğrenilmiş bir bağımlılıktır. Bu öğrenim hipnotik bir takım etkilenimler sonucu oluşur. İnsanlara sigaraya nasıl ve neden başladıklarını sorduğumuzda; ağırlıklı olarak aldığımız cevap “çok stresli bir dönemdeydim” şeklinde olur. Kişi o maddeyle rahatlayacağını nereden bildi? Çünkü ettrafınızda içenler rahatlıyor gibiydi. Yani rol modellerin bir hipnozunda kaldınız.
Bazıları daha cool (sert) ve özgür görünmenin aracı olarak gördü. Çünkü etrafta içen bazıları öyle görünüyorlardı. ‘Sert ve özgür ol’, diğer hipnotik etki. Reklamlardan zihnimize sızan sloganlar gibi. Bazıları sosyalleşmenin aracı olarak gördüler.
Sigara şirketlerinin milyonlarca dolar tanıtım ve reklamlarında ki imgeler, sloganlar küçümsenecek etkide değildir. Örneğin “çekici, karizmatik” Marlboro erkeğini hatırlarsınız!
Farkına varmaya başlayın sigara ile ilgili tüm algılarınız çevrenizce ve reklam şirketilerince oluşturuluyor ve bu etki telkinlerle oluşturuluyor.
Bilinçaltı zihnide sigaranın etiketlerine bakın; keyif verici, efkar dağıtıcı, kafa toparlayıcı, stresle başetmede destek ve benzeri…Olumsuz olsada işte telkinin gücü!